piątek, 23 maja 2014

Top 13, książek przeczytanych w roku 2013!


Cześć wszystkim!

Dziś, postanowiłam być tak strasznie oryginalna i zrobić TOP13 książek, które przeczytałam w 2013 roku. Pomysłowa ze mnie osoba, czyż nie? Od razu mówię, że nie wszystkie zostały wydane w 2013, ale myślę, że to nieistotne. :) Zapraszam!

źródło
1. "Dom Hadesa" - Rick Riordan

Zdecydowanie autor mnie nie rozczarował. BA! Książka jest równie cudowna-wspaniała-magiczna-niesamowita-etc. jak pozostałe jego twory. Nie jestem w stanie go nie kochać. Czekam na niestety, już ostatni tom serii "Olimpijscy Herosi" - "The Blood of Olympus"! Nie da się słowami wyrazić tego co czuję, czekając na zakończenie przygód moich ulubieńców: Percy'ego, Annabeth, Nico i Leo. WIEM, że to będzie premiera roku 2014. Po prostu WIEM. Zainteresowanych serią, odsyłam do recenzji tomu pierwszego.

źródło
2. "Gra Endera" - Orson Scott Card

Myślę, że w tym przypadku rozpisywać się nie muszę. Niesamowite emocje, niesamowici bohaterowie, niesamowita fabuła i powalający koniec. Zainteresowanych zapraszam na recenzję: o tu!





źródło
3. "Sekrety La Roja" - Miguel Angel Diaz

Absolutnie wspaniała. Niesamowita. Nieziemska. Pozwalająca spojrzeć na pomarańczowo-czerwony świat z zupełnie innej perspektywy. Jestem urzeczona tą pozycją i wiem, że jeszcze niejednokrotnie do niej powrócę. 





źródło
4. "Filary Ziemi" - Ken Follett 

Arcydzieło! Zdecydowanie! Strasznie się cieszę, że dane mi było przeczytać tę trylogię (obecnie zebraną w jeden tom), zwłaszcza że w serialu się zakochałam, a przeczytanie pierwowzoru, uświadomiło mi, że Ken Follett jest po prostu oszałamiający! Na pewno nie było to moje ostatnie spotkanie z tym panem... :)



źródło
5. "Próby Ognia" - James Dashner

Również nie muszę się rozpisywać, gdyż zrobiłam to już w recenzji. Niemniej, jeśli mogę nadmienić, to przysięgam, że jeśli do wakacji nie zostanie wydany ostatni tom, przeczytam go w oryginale, bo już brakuje mi cierpliwości do wydawnictwa... 





źródło
6. "Czas Żniw" - Samantha Shannon

Debiut jak najbardziej udany. Niesamowita wyobraźnia autorki, przyjemny styl pisania, genialne pomysły i sympatyczni bohaterowie. Czego chcieć więcej? Oczywiście! Już wiem! Kontynuacji! :) A dla zainteresowanych - recenzja




źródło
7. "Piąta Fala"- Rick Yancey

Kolejna książka mająca swoją premierę w 2013, w której się zakochałam! Sporo zawdzięczam tej pozycji. Dzięki niej, między innymi, zdecydowałam się częściej stawiać na science fiction i dotarłam do "Gry Endera"! Rick Yancey w swojej książce jawił mi się jako człowiek naprawdę świetny, więc nie omieszkam sięgnąć po jego inne twory. Między innymi po "Badacza potworów", który podobno doczeka się nawet ekranizacji!


źródło
8. "Więzień Labiryntu" - James Dashner

Bo w końcu czymże byłby tom drugi bez podstawy: tomu pierwszego? To on sprawił, że sięgnęłam po genialne "Próby Ognia" i to on sprawił, że zapałałam nieskłamaną sympatią do autora. Żałuję, że aż tak długo odkładałam przeczytanie jego książek. Mam nadzieję, że w Polsce nie zrezygnują z wydawania jego tworów, bo czuję, że się od niego uzależniłam... 


źródło
9. "Serce w płomieniach" - Richelle Mead

Niesamowita kontynuacja, niesamowite rozdziały z perspektywy Adriana, niesamowity przebieg akcji i... obłędne zakończenie! Czekam oczywiście z niecierpliwością, aż za oceanem zostanie wydany tom piąty tej niezwykłej serii... 





źródło
10. Opowiadania ze świata Wiedźmina - Andrzej Sapkowski

Żałuję, że i w tym wypadku tak długo zwlekałam z książkami naszego rodaka. Niemniej, teraz już mogę z całą pewnością powiedzieć, że jego twory... przynoszą nadzieję, iż w naszym pięknym kraju, czai się wiele talentu... 




źródło
11. "Na psa urok" - Kevin Hearne

Atticus, Atticus, Atticus! I mitologia... mnóstwo mitologii. I dowcipne rozważania Atticusa. I dialogi z udziałem Atticusa. I przygody Atticusa. I fabuła niesamowitej książki, gdzie główną rolę gra Atticus... No po prostu - ATTICUS! 





źródło
12. "Wybraniec" - Marie Lu

Nieziemska kontynuacja! Ktoś jeszcze, w takim stopniu jak ja, jest ciekawy zakończenia trylogii? Powiem wam, że mam złe przeczucia co do niego, ale i tak jestem pewna, że autorka nas nie rozczaruje.





źródło
13. "Dziedzictwo" - C.J. Caugherthy

Ta książka znajduje się w tym TOP13 tylko dlatego, że nie spodziewałam się po autorce, iż utrzyma poziom. Utrzymała. Mimo, że nic poza tym - zapadła mi w pamięci i z niecierpliwością - do której trudno mi się przyznać - wyczekuję kolejnych tomów serii. W każdym razie - recenzja





Szkoda, że zabrakło miejsca dla "Szklanego tronu" czy "Grim. Pieczęć Ognia", ale wiadomo - wszystkich nie zadowolę. W każdym razie, tak się przedstawia mój ranking. A jak tam u was? 

Pozdrawiam,
(Wiecznie rozkojarzona i niesamowicie oryginalna)
Sherry

2 komentarze:

  1. Już po raz kolejny stykam się z "Czasem Żniw" i po raz kolejny jest to pozytywna opinia. Muszę w końcu sięgnąć po tą lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz po niego sięgnąć! :)
      Pozdrawiam!
      Sherry

      Usuń