piątek, 23 grudnia 2016

Przygotowania do Świąt Book Tag

źr.

Cześć,

Przygotowania świąteczne idą pełną parą, ALE! Na Feniksie wciąż trwa tematyczny miesiąc. :) Dominika (której serdecznie dziękuję! <3) nominowała mnie dziś do tagu, a że zostało niewiele dni, by był aktualny, postanowiłam zrobić wszystko, by opublikować go na Feniksie. Miłego czytania!


  • OZDOBY. Ubierasz swoją domową biblioteczkę na święta? Jeśli tak, jak to wygląda? (pochwal się zdjęciem)
Oczywiście. :) (Na zdjęciu jedna część mojej biblioteczki. Na drugiej jest tragiczny bałagan, więc nawet jej wam nie pokazuję.)


  • LIST DO MIKOŁAJA. Stwórz swoją listę rzeczy, które kochasz
Kocham rodzinę, wspaniałych ludzi, których poznałam dzięki internetowi i nielicznych znajomych w realu, którzy ułatwiają mi egzystencję na tej planecie. 
Kocham Hiszpanię, Wielką Brytanię i wszystkie piękne miejsca, które miejmy nadzieję - dane mi będzie odwiedzić w przyszłości. 
Kocham książki, seriale, Feniksa. Kocham czytanie i pisanie. Kocham uczenie się. Kocham historię, kulturę i sztukę. Kocham wszystkie piękne języki występujące na tej planecie. 
Kocham Święta, kocham moje miasteczko i możliwości jakie otworzyło przede mną życie. 
Kocham czekoladę, herbatę i ryż. 
Kocham kubki, świeczki zapachowe i świecące rzeczy. 
Kocham zapach orchidei, starych książek, pomarańczy z goździkami, jabłka i cynamonu. 
Kocham... prawdopodobnie wiele innych rzeczy, ale ten tag jest wystarczająco długi, by skończyć tę wyliczankę w tej chwili. :)

  • MIKOŁAJ. Grubaśna książka, która była przyjemna
Wszystkie książki z serii HP, wszystkie książki Riordana. Promyczek, Gus - choć tu, słowo "przyjemna" to niedopowiedzenie roku.

źr.

  • PREZENTY. Robienie ich to nie lada wyzwanie. Czy w Twoim otoczeniu masz kogoś kogo obdarujesz książką? Jeśli tak, to kogo i jaką?
Bardzo często obdarowuję bliskich książkami - mimo że mają różne zainteresowania, wystarczy iż pomyślę co by ich zainteresowało i zazwyczaj zgaduję trafnie. Ale nie będzie kłamstwem napisanie, że osobą, którą ZAWSZE obdarowuję książkami jest mama. Czy to na urodziny, czy na Święta, książki cieszą ją równie mocno jak mnie.

  • KARTKI ŚWIĄTECZNE. Przemiłe zaskoczenie książkowe tego roku
Wydaje mi się, że książki Kim Holden były największym zaskoczeniem. Albo "Dwór cierni i róż". Ewentualnie "Śpiący giganci" i oczywiście "Ten Below Zero". <3

  • REKLAMY ŚWIĄTECZNE. Książka, która mimo iż Cię wkurzała, okazała się być w porządku
Z pewnych względów, o których nie będę się rozpisywać, bo nie chcę nikomu niczego spoilerować - irytowała mnie powieść "Everything for Her", ale... koniec końców naprawdę byłam z niej zadowolona i z jednej strony nie cierpię tego, że nie wiem do końca co o niej sądzę, a z drugiej - podziwiam autorkę, że zrobiła mi taka wodę z mózgu. 

źr.

  • ŚNIEG. Dlaczego lubisz/nie lubisz śniegu?
Jeśli mówimy o ŚNIEGU, ŚNIEGU, a nie o ciapie - to uwielbiam śnieg! Jest piękny, w świetle lśni i przywodzi mi na myśl wiele pozytywnych wspomnień. 

  • BAŁWAN. Zbuduj bałwana z ulubionych książek

Może nie z ulubionych książek - bo kolorystyka byłaby fatalna, ale... jakiś-tam-bałwan jest. I tak - musiałam go nieudolnie, w dwie minuty wyciąć z oryginalnego tła, bo ksiązki postawiłam bardzo niefortunnie, więc...

  • PIOSENKI ŚWIĄTECZNE. Książka, która leżała przez długi czas na Twojej półce, aż wreszcie doczekałaś się jej przeczytania
W tym roku, dzięki wyzwaniu Kiedyś przeczytam w końcu udało mi się przeczytać "Troje" - książkę, która trooochę sobie przeleżała na moich półkach.

  • JINGLE BELLS. Czyli co najbardziej kojarzy Ci się ze świętami?
Choinka, ozdoby świąteczne, kolędy i piosenki świąteczne, kalendarz adwentowy, śnieg, czapka Mikołajowa, pomarańcze z goździkami i zapach igliwia

źr.

  • KULA ŚNIEŻNA. Książka, która wywróciła Twoje życie do góry nogami
Wydaje mi się, że "Eragon", bo to dzięki niemu zaczęłam, tak na dobrą sprawę, czytać fantastykę. I oczywiście Harry Potter bo... nauczył mnie wiele rzeczy.

  • MANDARYNKI. Książka, którą kochasz za jej idealny styl, tak jak kochamy mandarynki za idealny smak
Jedna? Okej, w takim razie wspomnę o czymś o czym jeszcze dziś nie wspominałam - "Duma i uprzedzenie"

  • PIERNICZKI. Słodka książka, po której miałaś kaca książkowego uniemożliwiającego dalsze czytanie
Nie miewam kaca książkowego po "słodkich" książkach. Mam kaca książkowego po książkach dramatycznych. 

  • CHOINKA. Książka ze śliczną, zimową okładką
Jestem szczęśliwą posiadaczką oryginalnej wersji "Dash & Lily's Book of Dares" i uwielbiam tą okładkę, więc...

  • KOLĘDA. UKOCHANA KOLĘDA Z DZIECIŃSTWA
Moją ulubioną kolędą z dzieciństwa było "Bóg się rodzi". 


  • BOMBKI, ŁAŃCUCHY, ŚWIATEŁKA. Jak przygotowujesz się do tegorocznych świąt?
Cóż, pierniczki są upieczone, prezenty kupione, zostało jedno okienko w kalendarzu adwentowym. Jutro czeka mnie wielkie sprzątanie, ozdabianie pokoju, ubieranie choinki, pakowanie prezentów i zgaduję, że... cieszenie się Świętami.

  • BIAŁY OBRUS. Książka czysta, bez wad
Mam wrażenie, że "Gus" pojawia się dzisiaj w niemal każdej kategorii. 

  • WYCZEKIWANIE PIERWSZEJ GWIAZDKI. Czyli premiera na 2017 rok, której wyczekujesz
Wszystkie premiery Filii...? Oprócz tego, ostatni tom trylogii Silver - Kerstin Gier, a z zagranicznych "When It's Real" mojego ulubionego duetu <3

  • WIGILIJNY OBIAD. Twoja ulubiona wigilijna potrawa
Wigilia... w tym rzecz. Uwielbiam w niej każdy, najmniejszy aspekt. Kocham w niej wszystko. Moi rodzice są tak niesamowitymi kucharzami, że nie da się nie uwielbiać absolutnie wszystkiego.

źr.

  • ŚWIĘTA RODZINA. Bohater posiadający cudowną rodzinę/przyjaciół
Tu prawdopodobnie będzie rządził Ron Weasley, czyż nie? :) Choć przyjaciół Percy'ego (i jego samego) bym sobie ukradła. 

  • OTWIERANIE PREZENTÓW. Ulubiony moment z książki, którą kochasz
Tak wiele książek do wyboru! Ale wspomnijmy o jakiejś, której jeszcze dziś tu nie było. "The Paper Princess" i jeden fragment? Co powiecie na... każdą pojedynczą stronę, bo nie ma tam nie-ciekwego momentu? 

  • 12 APOSTOŁÓW. 12 rzeczy, których nie może zabraknąć w Wigilię
Pomarańczy z goździkami, świecy, opłatka, kolęd, rodziny, choinki, potraw, prezentów, radości, słodyczy, Czerwonych Gitar z "Jednym dniem w roku" i stroika na stole.



  • KOLĘDNICY. Książka, którą widziałaś w 2016 roku wiele razy polecaną
Hm... wszystkie książki Mroza? 

  • KEVIN SAM W DOMU. Czyli ulubiony film na święta
"Kevin" w rzeczy samej. 

  • PÓŁNOCNA GODZINA. Książka z bohaterem zwierzęciem

  • NOMINACJE.
Jak zwykle, nominuję wszystkich czytelników Feniksa. Jestem bardzo ciekawa jak tag wyjdzie w waszej odsłonie, także koniecznie dajcie znać, jeśli zdecydujecie się skorzystać z mojej nominacji, bym mogła was odwiedzić. :)


Widzimy się jutro!

Pozdrawiam,
Sherry


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz