sobota, 28 lutego 2015

[2015] Luty pod skrzydłami Feniksa

źr.
Cześć!

Witam was i zapraszam na podsumowanie lutego.

Książki przeczytane w lutym: 20

Cóż mogę powiedzieć. Ferie miałam. I było SUPER! Bo czytałam, czytałam i jeszcze raz czytałam i poznałam tyle cudownych tytułów! Cieszę się tym bardziej, że duża część z nich to książki angielskie/amerykańskie. ;) 

Filmy obejrzane w lutym: 3

"Podziemny Krąg" | "Jinxed" | "Maleficent"

Przeczytałam w końcu "Fight Club" i od razu obejrzałam ekranizację - "Podziemny Krąg". O mój Boże. Jakie to jest cholernie genialne. W sensie razem. To wszystko. Książka i film. DOPEŁNIENIE. 


FENIKS

Ilość notek (włącznie z tą): 14

Recenzje książek: 10

Recenzje filmów/seriali: 0 - TO JEST SKANDAL

Cykl ulubieni: 2

Inne: 2
Sherry's TV News: February 2015 | [2015] Luty pod skrzydłami Feniksa

OGŁOSZENIA

1. W związku z tym, że ferie mi się skończyły, notki na najbliższy tydzień są zaplanowane i będą pojawiały się samoistnie. Jeśli do końca tego tygodnia nie będę odpowiadać na wasze komentarze pod postami - wybaczcie. Szkoła. :( To samo tyczy się waszych blogów - nadrobię wszystko w weekend. Przysięgam. :)

2. A co ciekawego w marcu? Tag, recenzja serialu/filmu (nie odpuszczę) i w końcu - pierwsza część ulubionych aktorek Sherry. 

3. Ach, no i jak zdążyliście zauważyć, na początku miesiąca zmieniłam szablon. Wytłumaczenie było na facebooku, także nie będę się powtarzać. Ale myślę, że ja już do nowego wyglądu się przyzwyczaiłam, więc wasze oczy też nie powinny długo krwawić. :) 

Nowości na półkach:


1. "Opal" - Jennifer L. Armentrout
Kupione od razu po premierze, przeczytane w dniu odbioru przesyłki, zrecenzowane [o tutaj] (i zmuszające do przeczytania "Origin" w oryginale). Widzicie zatem, że miałam pracowite ferie. Raz jeszcze ostrzegam: nie czytajcie trójki, dopóki nie będziecie mieć pewności, że od razu możecie sięgnąć po czwórkę. Dobrze wam radzę.
2. "Misja 100" - Kass Morgan
Oczywiście musiałam mieć tę książkę. Oczywiście.
3. "Losing Hope" - Colleen Hoover
Recenzja 6 marca na Feniksie.
4. "Czerwona Królowa" - Victoria Aveyard
Recenzja 2 marca na Feniksie.
5. "Przysięga królowej" - C.W. Gortner
Historia chyba najpopularniejszej królowej Hiszpanii? Oczywiście, że musiałam mieć.


6. "Odzyskane szczęście" - Abbi Glines
To chyba też oczywista oczywistość, nie? Recenzja 10 marca.
7. "Panie z Cranford" - Elizabeth Gaskell
Obiecałam sobie, że będę dążyć do tego by zgromadzić na półce całą serię "Angielski Ogród". Po "Dumie i Uprzedzeniu", nadszedł czas na panią Gaskell. :)
8. "Zabić drozda" - Harper Lee
Klasyka, klasyka wszędzie.
9. "Mara Dyer. Przemiana" - Michelle Hodkin
Jedynka była dobra. Z tego co pisała Bujaczek, dwójka jest rewelacyjna - także nie mogę się doczekać!
10. "Greccy bogowie według Percy'ego Jacksona" - Rick Riordan
Riordan - heeelooooł? No wiadomo, że psychofanka musiała mieć tę pozycję w swoich zbiorach ^^


A powyższe pięć książek zawdzięczam cudownemu Bujaczkowi i konkursowi rocznicowemu na jej blogu, w którym to jakimś cudem udało mi się wygrać te niesamowite tytuły! Dziękuję raz jeszcze bardzo, bardzo! <3

11. "Trucizna" - Sara Poole
Wspominałam już wam, że lubię książki z historią w tle? No, więc tutaj będą Borgiowie, którymi niegdyś Sherry namiętnie się interesowała. :) 
12. "Podarunek" - Krystyna Mirek
Lekturka na tegoroczny grudzień i tematyczny miesiąc ze Świętami w tle. :) 
13. "Wszystko, o czym marzysz" - Mike Greenberg
Niby nie lubię książek o chorobach/z chorobami w tle i tak dalej, ale mam jakieś takie pozytywne myśli wobec tej pozycji. :)
14. "Niedokończone opowieści" - Charlotte Bronte
Moje marzenie! <3 Bo Bronte, halo? Nazwisko i moje uwielbienie do niego raczej zobowiązuje? 
15. "Paddington" - Michael Bond
I znów będę miała szansę przeczytać pierwowzór przed poznaniem ekranizacji! DZIĘKUJĘ!
Polecane przez Sherry:

IV) 8 europejskich miast przedstawionych w steampunkowej wizji. Także dla polskich miast się miejsce znalazło. 
V) Pomysły na dom marzeń. Szczególnie pierwsze zdjęcie może przypaść wam do gustu. I 12. I 23 ^^
VII) I dla osobników +18 - co by było gdyby postacie z Disney'a wystąpiły w scenach z "Pięćdziesięciu twarzy Greya"? Obrazki niszczą głowę. I dzieciństwo. Dlatego serio, niepełnoletni niech sobie odpuszczą.

To tyle.
Życzę wam udanego marca i przyjemnego czytania.
Pozdrawiam,
Sherry


46 komentarzy:

  1. O jejku, jak ja tęsknię za tymi czasami, kiedy mogłam się bezkarnie oddawać lekturze i nic mnie nie interesowało. teraz nawał obowiązków ogranicza moje czytanie do 2-3 książek miesięcznie... smutek :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego tak strasznie obawiam się co będzie ze mną, kiedy pójdę na studia. :D Ba! Co będzie w przyszłym roku, w czwartej klasie, gdy będę się uczyć do matury!
      Pozdrawiam!
      Sherry

      Usuń
  2. Wow 20 książek!:) Gratuluję wyników:) A jeśli chodzi o drugą część Mary Dyer, to ja zgadzam się z Bujaczkiem - jest genialna:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim wypadku, nie pozostaje mi nic innego jak szybko po nią sięgnąć!
      Dziękuję!
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  3. Faktycznie w lutym nie było żadnej recenzji filmów ani seriali. Mam nadzieję, że w marcu nadrobisz zaległości w tej kwestii ;)
    Gratuluje świetnych statystyk czytelniczych. Oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nadrobię! Już nawet wiem co zrecenzuję. :)
      Dziękuję!
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  4. Wspaniały wynik w tym miesiącu:)
    I ile książek uzbierałaś! Czekam na recenzję Czerwonej Królowej i oczywiście Misji 100 bo jako wielbicielka serialu zastanawiam się czy po książkę sięgnąć.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :D Niestety "Misję" chyba szybko nie przeczytam, bo ten powrót do szkoły teraz, po feriach, zapowiada się naprawdę ciężko. Ale jak już ją skończę, na pewno dam znać! :)
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  5. Mnóstwo świetnych książek! "Panie z Cranford" są fantastyczne! Sama natomiast muszę dorwać wreszcie "Zabić drozda" (bo wstyd nie znać!) i "Czerwoną koronę". :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam twoją recenzję "Pań z Cranford" doskonale, także czuję się pozytywnie nastrojona do lektury i raczej wątpię, żeby mi nie przypadła do gustu ^^
      Pozdrawiam!
      Sherry

      Usuń
  6. Jeeej!, zazdroszczę Mary! I czekam na recenzję Czerwonej Królowej. No i 20 książek? Zaszalałaś!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję świetnych wyników i książek przede wszystkim! *-*
    Ja też miałam ferie (na początku) i tylko na nich chorowałam, miałam jakąś chandrę i z książkami podskoczyłam dopiero w tym i poprzednim tygodniu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż. Niemoc czytelnicza się zdarza, także nie ma co się przejmować. :)
      Dziękuję!
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  8. Rewelacyjny wynik! I świetny stosik ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. No no no 20 książek do super wynik. Zaszalałaś! Zazdroszczę "Czerwonej Królowej"!!! Nie mogę się doczekać aż przeczytam cykl Lux :) Świetny stosik. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria Lux jest absolutnie przecudowna, także jak najbardziej zachęcam! Zresztą to samo się tyczy "Czerwonej królowej". :)
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  10. Tak bardzo zazdroszczę Czerwonej Królowej!

    OdpowiedzUsuń
  11. oo ferie -szczesciara ;) i ile nowych ksaizek wooooo kilka nawet mnei interesuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ferie mają to do siebie, że w którymś momencie się kończą, co u mnie dzieje się dziś ^^
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
    2. nie smuc - ja praktycznie ich nie mialam :3 bo co to jest 4 dni stresu i bezsennych nocy? ale tez czytalam wytrwale :3
      czekam na kolejny bogaty ksiazkowo marzec :]

      Usuń
    3. I ja życzę zaczytanego miesiąca!

      Usuń
  12. 20 książek?! Baardzo dobry wynik! Wita Cię kolejna psychofanka Riordana! :D
    http://love-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Psychofani Riordana najlepsi! :D
      Pozdrawiam!
      Sherry

      Usuń
  13. 20 książek... WOW! Gratuluję takiego wspaniałego wyniku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. 20 książek!! O Matko, gratuluję! Też miałam ferie, ale cóż... Matura trzeba się uczyć, na czytanie nie zostało wiele czasu. :( Czytaj szybko Losing Hope, bo jestem bardzo ciekawa Twojej opinii! A ze stosików bardzo chętnie podkradłabym Marę. :) Piękne zdobycze uzbierałaś!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem pod wielkim wrażeniem twojej mobilizacji do nauki! Osobiście, boję się, że za rok nie będę w stanie się zorganizować do tego wszystkiego. Nie wyobrażam sobie przygotowań do matury. Brr. :D
      "Losing Hope" czytam, właśnie jestem w trakcie, także już wkrótce skończę i zrecenzuję ^^
      Pozdrawiam!
      Sherry

      Usuń
  15. Jak patrzę na Twoje wyniki to zaraz mi się wstyd robi. ;) Pocieszam się, że dodałam w tym miesiącu nawet dwa posty filmowe. ;P Szkoła, szkoła, jak ja to dobrze rozumiem. ;)
    Ty mnie chyba chcesz uśmiercić - "Opal" wszędzie... Nie!
    "Misję 100" zamówiłam i ja, a co, ciekawił mnie serial to najpierw poznam książkę. ;)
    "Losing hope" chyba jeszcze lepsze od 1 części, no bo Holder... ;)
    "Czerwoną koronę" i książki Glines mam w planach. ;)
    Muszę zobaczyć, czy Mara pojawiła się już w bibliotece, mam nadzieję, że tak. ;)
    "Greccy bogowie" cudowni, wspaniali, najlepsza książka lutego :D
    Gratuluję wygranej. ;) Miłego czytania ze stosów. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. UCH! A mnie dobija, że zaniedbałam recenzje filmów/seriali :D To takie... okropne, bo przecież ile ja rzeczy oglądam! Ile produkcji mogłabym przedstawić! Niestety, moja organizacja czasu leży i kwiczy ^^
      Serial "The 100" jest ABSOLUTNIE FENOMENALNY. O ile pierwszy sezon był zachwycający, to drugi j est EPICKI. Poziom tak skoczył w górę, że naprawdę, jestem bardzo, bardzo dumna z twórców. :)
      No tak, no tak. :D Holder. :D
      Dziekuję!
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  16. Niesamowity wynik! Mogę Ci tylko pozazdrościć ;)
    Twoje nowości - nie moge się napatrzeć. Wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ile ja bym oddala za to , by mieć ferie... ☺ zazdroszczę Ci tego niezmiernie. Czekam na recenzję Czerwonej królowej i dzięki za poprawę nastroju. Te linki na końcu są genialne, zwłaszcza sceny z postaciami Disneya w 50 shades... ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapadają w pamięć, co? :)
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  18. Wynik - niesamowity. 20 książek... a ja się z początku z moich 7 cieszyłam :D najbardziej zazdroszczę "Zabić drozda" i "Losing hope" ;) czytałam natomiast "Podarunek" - całkiem ciekawa książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto cieszyć się każdą jedną przeczytaną książką! :)
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  19. Ale nagromadziłaś tych książeczek :) Wow. Najbardziej zazdroszczę Ci "Podarunku" i Bronte, ale inne książki też chętnie bym przygarnęła.
    Wynik lutego - powala. Gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak. :) To był dobry miesiąc. I pod względem nowych nabytków i przeczytanych powieści. :) Dziękuję!
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  20. Sherry! 20?! Jak Ty to robisz? :-P
    STOSIK!
    - Opal wygląda obłędnie! Ogólnie grzbiety tej serii są przepiękne, szczególnie drugiego tomu (fiolet <3) chociaż wiem, że Tobie zdecydowanie bardziej podoba się ten ;-) Nie będę pisać po raz kolejny, że STRASZNIE CHCĘ DORWAĆ OBSYDIAN, bo mówiłam to już setki razy. O kurczę, chyba właśnie zrobiłam to po raz kolejny :-P
    -Misja 100- jestem zaintrygowana, ale na razie nic ponadto więc czekam na recenzję ;-)
    - LOSING HOPE!!! też mam! Ale jak zwykle wyprzedziłaś mnie z przeczytaniem :-P
    - Czerwona królowa- za chwilę zabiorę się za lekturę recenzji i tam wypowiem się szerzej ;-)
    - Przysięga królowej- nie znam ale jeśli Ci się spodoba może też spróbuję ;-)

    "Odzyskane szczęście"- kurczę nie uwierzysz ale ktoś zgarnął mi ją sprzed nosa a kosztowała tylko 15 zł! Buuu :-(
    "Panie z Cranford" i "Zabić drozda" zazdroszczę. Sama chciałabym zacząć gromadzić klasykę ale jakoś nie mogę się odważyć ;-)
    "Mara Dyer. Przemiana"- o kurczę a ja jeszcze nie ruszyłam pierwszego tomu... Wstyd!
    "Percy"! Jak ja pragnę tej książki :-P Recenzuj szybko ;-)

    Ale Ci się trafiła wygrana! Gratulacje :-) Szczególnie zazdroszczę "Podarunku" i "Wszystkiego o czym marzysz" :-)

    Z pomysłów na dom marzeń strasznie podoba mi się 5. kocham kosmos <3 Ale wszelkie wariacje z drzewami też są niesamowite, chociaż nie umieściłabym ich raczej we własnym domu ;-)
    A połączenie Graya i Disneya jest po prostu... Nawet nie znam odpowiedniego słowa :-P Komu w ogóle przyszło do głowy to łączyć?!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ferie takie piękne <3 :D Miałam wenę czytelniczą i po prostu... wchłaniałam kolejne tytuły. Świetne uczucie. :) A teraz po powrocie do szkoły - niemoc książkowa again. :(
      Tak, tak! "Opal" to moja miłość ^^ Ciągle chodzę obok półki i spoglądam w to cudo <3 Niebieskie cudo. <3 Życzę ci, abyś trafiła na odpowiednią promocję bo rany! Nie mogę się doczekać, żeby dzielić się również z tobą zachwytami nad serią i Daemonem!
      Za tydzień finał sezonu drugiego "The 100" - serialu, w związku z czym pewnie wezmę się za książkę, żeby po prostu wszystkiego sobie nie mieszać ^^
      Wiesz, jeśli nie możesz się odważyć na kolekcjonowanie klasyki, może najpierw spróbuj sięgnąć po coś z biblioteki - "Dumę i Uprzedzenie" polecam BARDZO, BARDZO <3 i później najwyżej jak ci się spodoba to będziesz się zastanawiać nad kupnem. :)
      Dziękuję! :3
      Też mi się podoba! Bo też kocham kosmos! <3 I drzewka! Przecudne. Ja u siebie chętnie widziałabym ten żyrandol robiący drzewka na ścianach. Przepięknie by wyglądał ^^
      Pozdrawiam!
      Sherry

      Usuń
  21. Fight club to jedna z najgenialniejszych książek jakie czytałam! Film też świetny. Całkiem niedawno zaczęłam czytać w oryginale, tak fragmentami, nie połykając całość jak ostatnio i staram się doceniać wszystkie teksty :) Masz jakiś ulubiony? :)

    Gratuluję wyniku! To mój z dwóch miesięcy, bo w styczniu przeczytałam 17 książek - kilka dość sporych i w oryginale - a w tym miesiącu 3, po polsku, dość krótkie, ech...

    Niedawno przyszedł do mnie Onyks, ale po 3 w takim razie na razie nie sięgam, o ile 4 nie będzie już na czytniku :D Misja jeszcze przede mną, jestem mocno ciekawa Hoover, "Czerwoną Królową" wygrałam i już do mnie jedzie - nie mogę się doczekać! Greckich kupiłam bratu na święta, ale też chętnie przeczytam, jak już zabiorę się za PJ :D

    Szablon prosty, ale bardzo ładny, w moim stylu. Sama bym zmieniła, ale jakoś nie mogę :/

    Jeszcze lepszego marca, jeśli to możliwe! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, sama nie wiem! Bo zgadzam się, że to jedna z najgenialniejszych książek EVER. Tam praktycznie wszystkie teksty z udziałem Tylera były epickie i nie mogłam oderwać od nich oczu! Ale kocham fragment jak narrator rozmawiał przez telefon z policjantem i Ty mu w tym samym czasie szeptał.
      "- Katastrofa to naturalny etap mojej ewolucji - wyszeptał Tyler - zmierzającej ku tragedii i rozkładowi."
      "- Przełamuję swoje przywiązanie do siły fizycznej i żądzy posiadania - wyszeptał Tyler - bo tylko niszcząc samego siebie, jestem w stanie odkrywać coraz większą potęgę własnego ducha."
      "- Wyzwoliciel, który niszczy moją własność - mówił Tyler - walczy o zbawienie mej duszy. Nauczyciel, który usuwa z mojej drogi wszelką własność, uwolni mnie."
      COŚ. CUDOWNEGO.

      To ja właśnie styczeń miałam taki średni - jeśli chodzi o chęć do czytania, a w lutym, we ferie czytałam wszystko jak leci. :)

      Wygrałaś "Czerwoną Królową"! Och! Gratulacje! Naprawdę nagroda powala - także mam nadzieję, że będziesz zachwycona!

      Dziękuję i nawzajem!
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
    2. Och ciężko wybrać, wiem :D
      Dzięki, nie mogę doczekać się lektury właśnie! Po twojej recenzji, już w ogóle ;)
      PS Przepraszam, że dawno nie komentowałam, ale okazało się, że nie obserwowałam cię na bloglovin od jakiegoś czasu :O

      Usuń
    3. O rany! A ja kompletnie zapomniałam o Bloglovinie ^^

      Usuń