piątek, 18 grudnia 2020

Święta w czasach lockdownu też mogą być fajne!

źr.

Cześć,

Dziś postanowiłam podzielić się z wami pomysłami, jak cieszyć się Świętami w domu (jeśli oczywiście możecie zostać w domu, bo zdaję sobie sprawę z tego, że są osoby, których praca nie pozwala na wykonywanie obowiązków zdalnie). Mam nadzieję, że dbacie o swoje zdrowie oraz że wy i wasi bliscy, jesteście bezpieczni. 

źr

Ten post jest głównie dla tych, którzy nie są fanami pozostawania w domu, którzy po całym tym roku, czują się jak w klatce, nie będąc w stanie świętować Bożego Narodzenia jak do tej pory. Być może któreś z podsuniętych przeze mnie zajęć, przypadnie wam do gustu i oderwie waszą uwagę od wszystkiego co się dzieje, a jeśli przy tym będzie w stanie wprowadzić was w świąteczny nastrój: tym lepiej!

Co robić w domu?

  • Wypróbuj któryś z przepisów na rozgrzewające napoje!
Jestem wielką fanką gorącej czekolady, więc jakiś czas temu zaczęłam szukać przepisów, jak mogłabym udoskonalić ten napój. Spędzając (stanowczo zbyt dużo czasu) czas na YouTubie, odkryłam dwa bardzo obiecujące i ciekawe filmiki. 

Pierwszy, w całości skupia się na gorącej czekoladzie. Trzy przepisy, jeśli macie dość picia tego badziewia sprzedawanego w sklepach, które ludzie nazywają "gorącą czekoladą", a jest tak naprawdę kakaem:


Drugi z kolei, pochodzi z jednego z moich ulubionych kanałów. Proponuje nieco bogatsze, kolorowsze mieszanki i napoje, których się nie spodziewacie. Oglądnijcie choćby dla aesthetic tego video. 


  • Stwórz własną świąteczną/zimową playlistę!
... która będzie mogła ci towarzyszyć nie tylko w trakcie czytania, czy relaksowania, ale również świątecznego gotowania czy sprzątania. Wszystko wydaje się lepsze, gdy w tle gra muzyka, zwłaszcza świąteczna. Jeśli nie macie pomysłu skąd wziąć interesujące piosenki: małe promo - odsyłam do moich muzycznych notek skupionych na świątecznych/zimowych przebojach. KLIK

  • Wypróbuj nowe przepisy na świąteczne przekąski!
Ze względu na moje niezbyt zdrowe uzależnienie od internetu, spędzam mnóstwo czasu na YouTube i często trafiam na bardzo zachęcające filmiki skupiające się na jedzeniu. Dziś przedstawię wam trzy, ze świątecznymi przekąskami.

Pierwszy pochodzi z kanału Zoelli, którą - jeśli spędzacie czas na YouTube, prawdopodobnie kojarzycie. Pięć przepisów, bardzo estetycznie wyglądające przekąski i śliczne dekoracje: 


Drugi filmik pochodzi z kanału Tasty i o ile wiem, że kanał ma swoich przeciwników, wstawiam licząc, że znajdziecie tu inspirację (bądź spędzicie miło czas oglądając przekąski).


Najlepsze zostawia się na koniec. Filmik z kanału Hungry Panda. 24 przekąski. UWIELBIAM jak kreatywne i urocze są te smakołyki. Przecudne. 


  • Ozdób choinkę!
Jeśli nie macie pomysłu na to jak ozdobić choinkę, pobuszujcie po Pintereście, lub sprawdźcie moją notkę z 2016 roku, w której prezentowałam interesujące, nieco bardziej nietypowe sposoby na wystroje choinek. KLIK

  • Stwórz własne dekoracje!
Jeśli jesteście artystycznymi duszami i interesujecie się DIY (zrób to sam!), odsyłam do mojej innej notki, w której zebrałam kilka naprawdę fajnych pomysłów na to jak stworzyć świąteczne/zimowe dekoracje. KLIK 

Mały bonus: jeśli lubicie ozdabianie i interesuje was dekorowanie wnętrz, zachęcam do poczytania o Netflixowym programie Świąteczne renowacje z Panem Gwiazdką, który recenzowałam TUTAJ. Myślę, że wam przypadnie do gustu. :) 

źr

  • Zrelaksuj się przy świątecznych filmach/serialach!
Nic tak nie rozprasza uwagi, jak porządny seans. Na Feniksie już kilkakrotnie pisałam o filmach i serialach idealnych na Święta. W 2014 zaprezentowałam kilka ulubieńców: KLIK, w 2018 roku pisałam o tym co warto obejrzeć: KLIK, rok temu stworzyłam aż dwa posty skupione na świątecznych filmach. Pierwszy, post był bardziej w stylu "polecajki", więc zapraszam jeśli poszukujecie w miarę sensownych tytułów: KLIK, drugi z kolei to moje wrażenia z... nieco gorszych filmów, ale wciąż zapraszam bo przynajmniej będziecie wiedzieć czego unikać: KLIK. Jeśli zaś macie ochotę na świąteczny serial, w zeszłym tygodniu pisałam o łatwej, szybkiej i bardzo przyjemnej produkcji Dash & Lily, która powstała na podstawie książki (!), więc zapraszam: KLIK.

Swoją drogą, w tym roku czeka was jeszcze PRZYNAJMNIEJ jedna recenzja świątecznego serialu, oraz PRZYNAJMNIEJ jedna notka z kolejnymi świątecznymi filmami. Nie wiem, jak wyrobię się z czasem, ale jeśli uda mi się wcisnąć w ten grudzień jeszcze kilka postów, zobaczycie nawet więcej tytułów, więc zdecydowanie wyczekujcie!

  • Pamiętaj, by o siebie zadbać!
Wiem, że dla niektórych Święta to więcej kłopotów niż pożytku. Chaos, obowiązki, mnóstwo rzeczy do zrobienia. Po tak stresującym i wykańczającym nerwowo roku jak 2020, szczególnie ważne jest self-care. Samopielęgnacja. 

Proszę, pamiętajcie, by w szale obowiązków, sprzątania, gotowania, pracowania, należycie o siebie zadbać. To może być godzina lub dwie dziennie, przeznaczone na wasze hobby. To może być czas z książką, zaplenie świeczek zapachowych, posłuchanie muzyki, gorąca kąpiel, czy odejście od diety. Nie ignorujecie wagi samo-pielęgnacji. 


Święta dokładnie za tydzień, ale ja już teraz życzę byście odnaleźli świąteczną radość i atmosferę i miło spędzili nadchodzącą Gwiazdkę. 

Pozdrawiam,
Sherry


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz