czwartek, 18 czerwca 2020

Książki z listy BBC, które FAKTYCZNIE chcę przeczytać - part 2

źr.

Cześć,

W zeszłym miesiącu, wspomniałam wam o liście książek BBC, które "koniecznie trzeba przeczytać przed śmiercią", a także o tym, że nie wszystkie wybrane przez BBC pozycje znajdują się na mojej prywatnej liście lektur do przeczytania. Jeśli chcecie poznać pierwszą część MOJEGO zestawienia, zapraszam TUTAJ, natomiast dziś prezentuję część drugą (i ostatnią). 


źr.

  • Moim małym marzeniem jest przeczytanie wszystkich dzieł Dickensa, także oczywiście Opowieść o dwóch miastach również znajduje się na liście lektur. 

źr.

  • Wydaje mi się, że pierwszy raz usłyszałam o tej książce, gdy byłam w gimnazjum i od tamtej pory, naprawdę chcę ją przeczytać. Wiem, że szykuje się też serialowa ekranizacja, także mam nadzieję, że uda mi się poznać pierwowzór przed jej premierą.

źr.

  • Bardzo, bardzo, BARDZO chcę przeczytać dzieło Dumasa. Mam nadzieję, że uda mi się sięgnąć po nie jeszcze w tym roku. Tak strasznie chciałabym być w końcu zaznajomiona z tą historią!

źr.

  • Kolejne dzieło Dickensa na liście. Nikt nie jest zaskoczony.

źr.

  • O rany, lekturę Drakuli odkładam już stanowczo zbyt długo. Za każdym razem, gdy chciałam ją dodać do swojego stosu książek do pilnego przeczytania, okazywało się, że mam zbyt dużo egzemplarzy recenzenckich do zrecenzowania i jakoś tak... Ale to nic. Wkrótce nadejdzie i czas na Stokera. Bardzo wkrótce. 

źr.

  • To jedna z tych książek, które sprawiają, że źle się czuję z myślą, że ich nie znam. :/

źr.

  • Czy chcę przeczytać tą cegiełkę? Tak, jak najbardziej. Czy kiedykolwiek ją przeczytam? Czas pokaże. Ale jestem bardzo zainteresowana. 

źr.

  • O samej Sylvii Plath czytałam już tak dużo, że teraz dla odmiany chciałabym przeczytać coś JEJ autorstwa. Szklany klosz bardzo do mnie przemawia, mam nadzieję, że uda mi się ją poznać.

źr.

  • Jeśli chodzi o tę powieść, to nie byłam nią zainteresowana od początku. Właściwie to gdy pierwszy raz przeczytałam o czym jest to stwierdziłam, że raczej nie znajdę w niej niczego dla siebie. Aż czas mijał, ja zaczytywałam się w pozytywnych opiniach i w końcu moja perspektywa się zmieniła. Teraz zdecydowanie mam ją na oku.

źr.

  • To nie jest tak, że każda książka Noblisty mnie interesuje, ale akurat w przypadku tego tytułu, jestem BARDZO ciekawa. 

źr.

  • Znam serial, znam filmy, chyba pora poznać książki...

źr.

  • Trochę to smutne, że wciąż nie znam tej historii ani w formie książki, ani w formie filmu. 

źr.

  • Moja nauczycielka polskiego w technikum, była wielką fanką tego dzieła i pamiętam jak jej entuzjazm sprawił, że sama zainteresowałam się historią. 

źr.

  • Bardzo, BARDZO chcę przeczytać. Z tego co kojarzę, nawet parę lat temu, mój tata polecał mi tę książkę, mówiąc, że sam jest jej wielkim fanem, ale moje zainteresowanie historią sięga samego dzieciństwa, kiedy oglądałam film(y) na podstawie dzieła. 


Oprócz wyżej wspomnianych książek, rozważam również sięgnięcie po:

  • Fabryka os - Iain Menzies Banks
  • Delikatna równowaga - Rohinton Mistry
  • Pięć osób, które spotykamy w niebie - Mitch Albom
  • Pani Bovary - Gustave Flaubert
  • Opętanie - A.S. Byatt
  • Atlas chmur - David Mitchell

... ale powiedzmy, że nie jestem przekonana w 100% do tych powieści, dlatego są nieco zepchnięte na bok. A może powinnam napisać, że nie stanowią moich priorytetów, a przynajmniej na razie?

W każdym razie, jeśli macie cokolwiek do powiedzenia o którymkolwiek z wymienionych przeze mnie tytułów (czy to pochwałę czy krytykę), dajcie znać! 

Pozdrawiam,
Sherry


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz