sobota, 15 września 2018

Święto ognia | Español? Sí, gracias


Cześć,

Dziś będzie trochę o hiszpańskim. 


Numer 43 czasopisma, zaczynamy od artykułu poświęconemu mieszkaniom. Może się wam wydawać, że temat nie brzmi zbyt interesująco, ale przysięgam, że z perspektywy osoby uczącej się języka, jest niezwykle przydatny. Wiele słówek użytych w tekście wcześniej w życiu nie widziałam, a że były przetłumaczone w słowniczku, sporo mogłam się nauczyć.

Moim ulubieńcem tego numeru okazał się tym razem artykuł skupiający się na tradycyjnych, hiszpańskich deserach i słodyczach. Nie tylko mogłam się nauczyć czegoś o kulturze kraju, ale również poczytać o wszystkich smakowitych rzeczach, dla których poczułam naglącą potrzebę wybrania się do Hiszpanii. Opisy opatrzone są zdjęciami, więc uwierzcie - nasycicie swoje oczy.

Kolejny artykuł to dowód na to, że dzięki czytaniu tego magazynu, mogę się dowiedzieć sporo nowych rzeczy - rzeczy, o których wcześniej nie słyszałam, o Hiszpanii. W Las fiestas de San Juan poczytacie o tym, jak świętuje się noc przesilenia letniego. Osobiście, poczułam się urzeczona tradycjami związanymi z tym świętem, tym w jaki sposób jest celebrowane. Zdecydowanie dopisuję do swojej Bucket List, założę się, że z wieloma z was będzie podobnie po przeczytaniu tego tekstu.


Innym interesującym materiałem będzie Inventos españoles, w którym jak możecie wywnioskować z tytułu - poczytać można o hiszpańskich wynalazkach. Będziecie zaskoczeni co tu znajdziecie. :)

Następnie na czytelnika czeka materiał o Baskach i ich... wyjątkowym języku, gdzie oczywiście nie zabraknie terminologii. Jeśli to jednak nie wasza dziedzina, zawsze możecie przeskoczyć do artykułu na temat uczeniu się języka hiszpańskiego. Jestem pewna, że zainteresuje on każdego czytającego magazyn.

Jeśli chodzi o użyteczne słownictwo i zwroty, tym razem wydawnictwo przygotowało dla uczących się, dialogi, których użyć można w hotelach i hostelach. Wiele interesujących terminów, od wyposażenia mieszkań, przez formy grzecznościowe, po nieprzyjemności z jakimi można mieć do czynienia przy wynajmie. 

Na pożegnanie, w dziale podróżniczym tym razem znajdziecie siedem powodów, czemu warto podróżować jako turysta z plecakiem. Interesująca perspektywa, zwłaszcza dla tych zainteresowanych zwiedzaniem i podróżowaniem. 


Jestem bardzo szczęśliwa, że miałam okazję przeczytać ten numer magazynu, bo nie tylko niejako zmusiło mnie to do powrotu do ćwiczenia języka, ale też faktycznie lektura umiliła mi popołudnie. Jeśli wciąż nie próbowaliście uczenia się języków obcych przy pomocy czasopism Colorful Media, serdecznie zachęcam, zwłaszcza, że oferta wydawnictwa jest bardzo bogata.

Pozdrawiam,
Sherry



Gdzie zajrzeć?

Uwaga, istnieje również możliwość pobrania darmowych magazynów do nauki języków obcych:



Za udostępnienie magazynu serdecznie dziękuję Wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz