czwartek, 6 września 2018

O mózgu, pamięci i nauce | English Matters


Cześć,

Dziś będzie trochę językowo, przyjrzymy się bowiem najnowszemu numerowi magazynu English Matters. Enjoy!


Mole książkowe mają dwa powody, by cieszyć się z 72 numeru English Matters. Pierwszym będzie sekcja skupiająca się na pewnym brytyjskim autorze. 25 powodów, by czytać książki Dickensa nie tylko dają okazję, by czegoś się o nim dowiedzieć, ale też faktycznie zachęcają do sięgania po jego dzieła, co - jako fanka pisarza - doceniam. 

Drugim powodem dla moli książkowych, by zaznajomić się z najnowszym numerem czasopisma będzie artykuł poświęcony Davidowi Baldacciemu - jednemu z najpopularniejszych amerykańskich autorów. Szczerze mówiąc, to było moje pierwsze zetknięcie z jego nazwiskiem, chętnie zatem czegoś dowiedziałam się zarówno o nim jak i jego życiu.

Innym interesującym artykułem jest How to Learn English with Memory Tricks skupiającym się, jak mówi sam tytuł, na wykorzystanie pamięci w celu nauczenia się języka angielskiego. Muszę jednak przyznać, że poczułam się nieco rozczarowana, że treści było niewiele i dużo bardziej usatysfakcjonował mnie wywiad ze Stellą Collins o uczeniu się języka obcego w przyjazny dla mózgu sposób. Naprawdę spodobało mi się jej podejście do tematu. 


Dalej na czytelnika czeka artykuł na temat pojęcia obywatelstwa, zdobywania obywatelstwa w obcych krajach i narodowości jako takiej. Z przyjemnością przeczytałam sekcję skupiającą się na tunelu łączącym Wielką Brytanię z Francją, tak zwanym Chunnelu. Byłam nim zainteresowana już od jakiegoś czasu, więc z radością zaznajomiłam się z ciekawostkami i historią związaną z obiektem. 

Jeśli chodzi o sekcję konwersacje, tym razem skupimy się na słownictwie i wyrażeniach związanych ze stacją benzynową. Myślę, że treść bardzo przyda się uczącym języka, bo faktycznie, jak widać po przykładach, nie jest to słownictwo stosowane na co dzień, można więc czegoś się nauczyć. Bardzo doceniam też dodatek o Conditionals - które są utrapieniem dla wielu uczących się angielskiego. 

Na koniec prawdziwa gratka! Moja ulubiona sekcja - podróże, tym razem skupia się na jednym z moich ulubionych miejsc na świecie, a mianowicie na Nowym Orleanie. Jestem przekonana, że jeśli wciąż nie czujecie się zachęceni do pojechania do Luizjany, po przeczytaniu tego artykułu dopiszecie Nowy Orlean do waszej Bucket List. 


Jak zwykle bardzo zachęcam do sięgania po magazyny wydawnictwa Colorful Media bo nie tylko zawierają mnóstwo ciekawej treści, dzięki której możecie dowiedzieć się sporo nowych rzeczy, ale też faktycznie dają szansę na poszerzenie zasobu słownictwa. 

Pozdrawiam,
Sherry


Gdzie zajrzeć?

Uwaga, istnieje również możliwość pobrania darmowych magazynów do nauki języków obcych:



Za udostępnienie magazynu serdecznie dziękuję Wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz