wtorek, 28 marca 2017

Rozpraw się ze swoją wewnętrzną jędzą - Amy Ahlers, Christine Arylo

źr.
Reform Your Inner Mean Girl
Wydawnictwo Muza, 2017
352 str.

Jak zacząć kochać samą siebie, a przestać się niszczyć?

Wiedziałyście, że każda z nas ma w sobie Wewnętrzną Jędzę? To ten głos, który mówi, że nie dasz rady, że na coś nie zasługujesz, że powinnaś postawić potrzeby inne nad własne, że zawsze będziesz sama, albo że nie jesteś tak dobra jak inne osoby. Amy Ahlers i Christine Arylo postanowiły dać nam szansę na stawienie czoła tej złośliwej bestii i sprawienia, by z gryzącego tygrysa, zamieniła się w bezbronnego kotka. Jak przebiegła moja podróż z ich dziełem?

"Masz w sobie siłę, by działać z polecenia swojej wewnętrznej mądrości, a nie reagować na prowokacje twojej wewnętrznej złośnicy."

źr.
Muszę przyznać, że do książki podchodziłam z dystansem, przyzwyczajona, że dotychczasowe poradniki i pozycje skupiające się na rozwoju osobistym, raczej nie przynosiły efektów w moim przypadku. Szybko jednak zdałam sobie sprawę, że Rozpraw się ze swoją wewnętrzną jędzą jest wyjątkowe. Czy to za sprawą pełnego zrozumienia podejścia autorek, czy humorystycznemu stylowi - nie miałam problemu by całą sobą zaangażować się w proces poskromienia mojej wewnętrznej złośnicy.

Pozycja podzielona jest na trzy części: rozpoznaniu wewnętrznej jędzy, tego jakie taktyki stosuje, by utrudnić nam życie oraz skąd w ogóle się wzięła; obudzenia w sobie wewnętrznej mądrości i odnalezienia w sobie tego głosu stojącego zawsze po naszej stronie oraz nauczeniu się odwoływania się do niego w trudnych sytuacjach; oraz poskromieniu złośnicy poprzez stosowania techniki zrozumienia, cierpliwości i przede wszystkim: współczucia.

"Współczucie to nie kwestia wyboru między sobą a innymi - to konieczność wybrania obu."

Autorki dzielą się z nami nienaciąganymi opisami tego jak nasz mózg obraca się przeciwko nam, a robią to w tak luźny, sympatyczny i nienachalny sposób, że naprawdę angażujemy się w cały proces poszukiwania miłości do samych siebie. Po raz pierwszy w życiu czułam, że faktycznie czytając pozycję skupiają się na rozwoju osobistym - rozwijam się. Autorki zwróciły moją uwagę na wiele elementów mojej psychiki, o której wcześniej się nie zastanawiałam, albo z którą od lat toczyłam batalię i przedstawiły łagodniejszy, skuteczniejszy sposób poradzenia sobie z problemem.

Jeśli poszukujecie pozycji, która może na was wpłynąć i pomóc wam w kontrolowaniu negatywnego, sceptycznego, krytycznego głosu w waszej głowie - jak najbardziej polecam Rozpraw się ze swoją wewnętrzną jędzą. Amy i Christine nie moralizują, do czytelniczki podchodzą ze zrozumieniem, cierpliwością i entuzjazmem, który koniec końców promieniuje również na widza, przynosząc jeszcze korzystniejsze efekty w walce z wewnętrzną jędzą.

8/10
Pozdrawiam,
Sherry


"[...] nie istnieje żadna skala, która opisuje, w jakich sytuacjach należy się nam współczucie, a w jakich nie. Przez cały dzień, codziennie, zasługujesz, by być traktowana ze zrozumieniem, z życzliwością, uprzejmością i cierpliwością, przez innych i przez samą siebie."

Książkę miałam przyjemność przeczytać dzięki uprzejmości Wydawnictwa Muza. Serdecznie dziękuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz