środa, 26 maja 2021

Szczęśliwa Siódmeka | HBD Feniks!

źr


Cześć,

Dziś (oprócz Dnia Matki) 7 urodziny Feniksa! \(^▽^)/


Siódemka to interesująca liczba. Jedna z moich ulubionych. Jedna z najszczęśliwszych. Towarzysząca mi w życiu zaskakująco często. Wiele rzeczy, którymi się otaczam lub które lubię, ma z nią związek. I tak jakoś się składa, że w tym roku mogę świętować właśnie 7 urodziny Feniksa, w związku z czym wydają mi się one jeszcze bardziej wyjątkowe. 

Jeśli miałabym coś napisać o ostatnich siedmiu latach i prowadzeniu własnego bloga, to im dłużej go prowadzę, tym bardziej jestem z siebie dumna. Pewnie, czasami mam problemy z weną i organizacją czasu, lub przydarza mi się coś co uniemożliwia mi dodawanie wpisów (jak tegoroczny maj właśnie), ale Feniks jest stałym przypomnieniem tego jak daleko zaszłam i świadkiem zmian w moim życiu. Chcąc nie chcąc, ten blog towarzyszył mi w najbardziej turbulentnym okresie samo-rozwoju, a w związku z tym, że wiele z moich uczuć, emocji i przeżyć zostało utrwalonych w postach, mogę do nich powracać i przypominać sobie, że ja także się zmieniłam i być może zmiana ta wyszła na dobre. 

Jestem również wdzięczna za wsparcie czytelników bloga, znajomych blogerów jak i za zaufanie jakim obdarzyły mnie wydawnictwa i autorzy, z którymi miałam przyjemność współpracować. 

Zakładając Feniksa, nie miałam w głowie określonego celu. Chciałam po prostu dzielić się swoimi myślami (skoro z pisaniem radzę sobie nieco lepiej niż z rozmową twarzą w twarz). Wszystkim odwiedzającym, komentującym oraz życzącym Feniksowi jak najlepiej, serdecznie dziękuję. Daliście mi poczucie, że moje zdanie się liczy i będę za to wdzięczna już zawsze. 

źr

Nie byłabym sobą, gdybym nie wykorzystała tej okazji, siódmych urodzin Feniksa, by nie dać ujścia swojemu wewnętrznemu geekowi i podzielić się z różną symboliką liczby 7. Dla tych, którzy również przepadają za tego typu ciekawostkami, mała lista (nie uwzględniłam wszystkich symboli, bo materiału było stanowczo za dużo. Pośród wyników researchu wybrałam kilka faworytów. Enjoy!).

  • Pitagorejczycy (wyznawcy doktryny rozwiniętej przez Pitagorasa, którzy wierzyli między innymi w to, że "wszystko jest liczbą") uważali liczbę 7 za niezwykle interesującą, ponieważ jest sumą 4 (oznaczającej świat, fizyczność) oraz 3 (oznaczającej boskość, duchowość). Siódemka symbolizowała więc Wszechświat, przestrzeń i stworzenie.  
  • 7 gwiazd wędrownych (planety klasyczne, łac. Septener) - siedem ciał niebieskich, które można dostrzec gołym okiem, a które zostały zidentyfikowane przez astrologów babilońskich: Księżyc, Merkury, Wenus, Słońce, Mars, Jowisz i Saturn. 
  • 7 metali starożytności - są to metale, które zostały zidentyfikowane w czasach prehistorycznych: złoto, srebro, miedź, cyna, ołów, żelazo i rtęć.
  • 7 kolorów tęczy - jako dziecko zostałam zauroczona konceptem tęczy, jako że była zjawiskiem, które nie występowało często. Za każdym razem gdy jakąś zauważyłam, mój dzień stawał się małym cudem. Ta miłość do wyglądania tęczy została mi do dziś. 
  • W starożytnym Egipcie, liczba 7 przypisana była bogom/boskości. Faraon zamawiał rzeczy w wielokrotnościach siódemki. Egipcjanie w ogóle nie używali 7 w swoich pismach.
  • W tradycyjnej chińskiej kulturze, Siódemka reprezentuje kombinację Yin, Yang i Pięciu Elementów (Metal, Drewno, Woda, Ogień, Ziemia). Ta kombinacja jest uważana za harmonię, według ideologii Konfucjanizmu.   
  • 7 cudów starożytnego świata. Odkąd jako dziecko, dowiedziałam się o ich istnieniu (a raczej o fakcie, że większość z nich została zniszczona), dostałam na ich punkcie lekkiej obsesji. A już zwłaszcza na punkcie Wiszących ogrodów Semiramidy w Babilonie. Nie macie pojęcia jak wielkim jest dla mnie źródłem inspiracji po dziś dzień. 
  • Chiński taoizm - 7 kolorów/7 elementów: Złota gwiazda, Białe chmury, Błękitne niebo, Czarny księżyc/pustka/nieskończoność/przestrzeń/ziemia, Zielone drzewa, Szkarłatny ogień. Siódmym było Qi - energia życiowa/przepływ energii/powietrze.
  • Według folkloru galicyjskiego siódmy syn ma się urodzić wilkołakiem. Według innych folklorów Europejskich, siódmy syn siódmego syna ma mieć nadprzyrodzone moce: leczenie oraz jasnowidzenie. Według innej wersji, siódmy syn siódmego syna ma być wampirem. 
  • Mityczna kraina Atlantyda miała składać się z siedmiu wysp. 
  • Shichi-fukujin - grupa siedmiu japońskich bóstw szczęścia, którzy spełniają życzenia.
  • W brytyjskim folklorze, co siedem lat, Królowa Faerie imieniem Elphame, ma składać dziesięcinę piekłu/krainie Hel (z mitologii nordyckiej)

źr

Dziękuję za ostatnie siedem lat. 
Miejmy nadzieję, że przed nami przynajmniej kolejne siedem.

Pozdrawiam,
Sherry



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz