sobota, 24 listopada 2018

Bądź. Holistyczne ścieżki zdrowia - Orina Krajewska


Wydawnictwo Sensus, 2018
240 str.

Wszyscy wiemy jak ważne jest zdrowe, ale chyba niewiele osób tak naprawdę spędza czas na zastanawianiu się jak ja ulepszyć, jak zadbać nie tylko o swoje ciało, ale również umysł. Recenzowana dziś przeze mnie pozycja jest idealną lekturą, dla tych, którzy chcą się zatrzymać i faktycznie poreflektować nad tym co jest ważne oraz jakie zmiany wprowadzić, by lepiej żyć.

Bądź. Holistyczne ścieżki zdrowia to pozycja, w której to autorka - Orina Krajewska przeprowadza wywiady z ekspertami zajmującymi się różnymi dziedzinami związanymi ze zdrowiem człowieka. Forma wywiadu sprawia, że książkę czyta się szybko, jednak nie bezmyślnie, jako że podejście zarówno pani Krajewskiej, jak i specjalistów do omawianych tematów jest profesjonalne, dzięki czemu możemy faktycznie zdać sobie sprawę jak ważne jest to o czym opowiadają.

Dwanaście wywiadów, dwanaście pełnych zapału do swojej dziedziny osób i Orina Krajewska, która świetnie prowadzi czytelnika w gąszcz informacji, nie dając szansy zgubić się gdzieś po drodze. Trudno nie być zadowolonym z tej książki, bo nie tylko jest ślicznie wykonana i bardzo estetyczna, dzięki czemu wydaje się przyjemna dla oka, ale co ważniejsze - ma sens. W środku nie znajdziemy trudnego, lekarskiego żargonu - wszystko jest napisane tak prosto jak to możliwe, a pojęcia mogące być obce dla widza, są sprawnie wyjaśniane.

Nie obiecuję, że wszystkie wywiady wydadzą się wam interesujące w takim samym stopniu. Ja również mam swoich faworytów, tematy które zafascynowały mnie bardziej i te które nie wydawały się w moim stylu. Nie zmienia to jednak faktu, że lektura całej książki to nie marnotrawstwo czasu, a fakt o jak wiele dziedzin zahacza autorka, jest zdecydowanie godny podziwu.

Rzadko kiedy sięgam po pozycje traktujące o zdrowiu jako takim, jednak coś w tej pozycji, od początku mnie intrygowało i naprawdę cieszę się, że zaufałam swojej intuicji. Nie żałuję, że spędziłam z nią czas, szczerze mówiąc - lektura okazała się dla mnie dość pobudzająca i odżywcza - niemal jak zimny prysznic. Kazała mi zastanowić się nad wieloma rzeczami powiązanymi z moim zdrowiem i poddała pomysły gdzie zacząć oraz jakiej pomocy szukać.

Bądź. Holistyczne ścieżki zdrowia to książka, którą zdecydowanie warto polecić. Zachęcam do sięgnięcia po nią tym spragnionym zmian, zainteresowanych zdrowiem, ale również ludziom, którzy nie do końca wiedzą czego szukają i może nie do końca zdają sobie sprawę jak ważne jest poświęcenie czasu na zadbanie o siebie. Wierzę, że nie będziecie rozczarowani.

Pozdrawiam,
Sherry


Pozycję miałam okazję poznać dzięki uprzejmości Grupy Wydawniczej Helion. Serdecznie dziękuję! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz